Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Filmaře do bytu – hůl do ruky

„Neboj, budem tady jen jeden, maximálně dva dny, ani to nepoznáš,“ ubezpečovala mě moje kamarádka Pavlína.

 

 Seděly jsme jednou v zimě u nás doma, pily kafe a Pavlína mě přemlouvala k zapůjčení bytu na den, na dva, protože potřebovala nutně interiér pro svůj absolventský film. Pochopitelně zadarmo, jak jinak, to víte, chudá studentka…

Přišla na to kafe s jasným cílem – přemluvit mě, a to se jí povedlo. No co, to přece vydržíme, pár studentů FAMU a nějaký ten herec, říkala jsem si bezstarostně a svolila, že jako jo, že si teda náš byt můžou půjčit.

Bydleli jsme tehdy v půdním bytě v centru Prahy, byt to byl atypický a byl i velmi fotogenický. Můj tehdejší manžel se netvářil nadšeně, ale nakonec, den, dva, to se dá vydržet, tak proč ne. Do jara daleko, to se to lehce slibovalo…

Někdy v květnu se objevila Pavlína, kameraman Jugoslávec a produkční Jindra a nastínili situaci. Točit budou přes den, kdy budeme v práci, ve škole a v jeslích, ani o nich nebudeme vědět. Odevzdala jsem Pavlíně klíče a vydala domov i rodinu napospas umění.

Druhý den jsem s dvouletým synkem Kubou, sedmiletou dcerou Terezou a nákupem šplhala do našeho pátého patra. V polovině schodů jsem potkala sousedku.

„Tak to vypadá, že se dočkáme výtahu!“ sdělila mi sousedka radostně.

„Výtahu? Jak jsi na to přišla?“

„No, od rána tahají nahoru nějaký železný tyče, co jinýho by to bylo, než výtah?“

Zmocnilo se mě zlé tušení. Výtah! Ha! Spíš filmaři! A taky jo. Ta železa, to byly kolejnice pro kameru a ty vedly ode dveří přes celý byt, napříč i podél. Okna v celém bytě byla zatemněná černým sametem, nábytek byl přešoupaný a všude svítily reflektory na plný pecky. No nazdar…

Byt byl plný lidí. Kromě Pavlíny a Jindry ještě krásný jugoslávský kameraman s neméně krásným jugoslávským asistentem, pak několik sličných krasavic a jeden malý jorkšír.

Opatrně jsem položila tašky a s dětmi jsme se vydali do útrob bytu.

„Pani, běžte s těma děckama pryč, můj pes je nesnáší!“ zavelela jedna z krasavic, třímající v náručí jorkšíra. Oba, pes i panička, seděli právě na klíně asistentovi kamery. Zcela bez dechu jsem začala přemýšlet, kam se vrtnu, ale naštěstí ten povel uslyšela i Pavlína. Uvedla věci na pravou míru a z bytu vykázala slečnu i psa. Asistentovi pak přísně nakázala, že si smí vodit slečny jen bez psů a jen po pracovní době.

Děj filmu byl celkem jednoduchý. Maminka, tatínek a malý pětiletý synek. Synek měl jedno velké přání: jít do zoo a tam se kouknout na lva. Jenže rodiče nedbali, tak se synek vydal do zoo sám, což se mu, kupodivu, povedlo.

No a tahle filmová rodinka bydlela v našem bytě. Herci se dostavili až druhý den, a že to byla docela hvězdná sestava. Maminku hrála Simona Stašová, tatínka Jiří Wohanka, a synek byl synkem hudebního skladatele Jiřího Brabce.

 Další dny byly jako zlý sen. Ano, čtete dobře; ze dne jednoho, maximálně dvou se nakonec vyklubalo dnů čtrnáct…

Filmaři opravdu končili odpoledne, když jsme my přicházeli domů. Jen jsme na nic nesměli sáhnout, aby záběr příští den nebyl jiný.  Filmaři používali v bytě všechno. Dokonce si při jedné postelové scéně zahrála i moje apartní noční košile. Simona vyrazila dech mému manželovi, když si ji před celým ansámblem oblíkla. Musím říct, že se tedy neměla za co stydět a rozhodopádně jí ta moje košilka slušela víc než mně.

Někdy v polovině natáčení se do toho všeho přimotala i policie. Prostě temné vášně jugoslávských studentů FAMU se srazily s neméně temnými vášněmi jiných studentů a vznikl konflikt. Teda rvačka, při níž došlo na krev, zcizení klíčů od bytu a zásah policejní hlídky. Taky hrozil divokým studentům vyhazov z FAMU. Pověst naší rodiny v ulici a přilehlém okolí se stala pochybnou. Nejen že se v našem bytě scházely podivné existence, ještě taky policajti! A výtah zase žádný!

Po výměně zámků a vysvětlujících výsleších na policii Pavlínin štáb zkrotl. Jugoslávští krasavci si přestali vodit na natáčení krasavice, důvod konfliktu, a po pár dnech se všichni přesunuli do exteriérů. Konečně jsme mohli sundat samet z oken a sečíst škody. Při pohledu na podlahu se vetřela neodbytná myšlenka, že jsme se ocitli na hlavním nádraží. Všechno se dalo uklidit, ale černé stopy po kolejích a stovky černých šlápot ne. Ani osvědčená rada mojí maminky, abych na to vzala zelí, nepomohla. Po jeho aplikaci to vypadalo jako v hospodě na hlavním nádraží, kde zrovna připálili zelí. Pomohl až komunální úklid. Pán, co nám přišel ty koberce vydrhnout, na nich strávil dva dny a prohlásil, že takovou šichtu ještě nezažil. Pochopitelně ho zajímalo, co jsme, proboha, v tom bytě prováděli.

 „My nic, to filmaři…“ povzdechla jsem.

„Jo filmaři? Tak to jo, mladá pani, to jo, to je pěkná pakáž, od těch radši dál!“

Vřele jsem s ním souhlasila.

Ten absolventský film nedobyl svět filmu, ale docela ráda bych ho viděla. Z Pavlíny se stala úspěšná režisérka a scenáristka, jugoslávský student se stal známým kameramanem a Jindra se věnuje produkci dodnes. Náš půdní byt už neexistuje, italští majitelé z něj udělali rezidenci. Existuje jenom v tom studentském filmu, stejně jako moje apartní košilka…

 Náš bývalý byt, rozšířený o půdu, zde...

http://cz.prague-stay.com/apartmany/apartman/152-apartman-penthouse/

 

 

Autor: Zuzana Zajícová | středa 1.2.2017 9:14 | karma článku: 25,44 | přečteno: 1266x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 32,87 | Přečteno: 1158x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,49 | Přečteno: 1853x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1305x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 655x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 428
  • Celková karma 30,77
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik