Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Blízká setkání třetího druhu

Jak se jednou ocitnete na onkologii, máte vystaráno. Budete tam chodit furt. Dokud budete živí. Já tam chodím už pět let.

Nejdřív každé tři měsíce – to mi vždycky pan primář oznámil, že je to OK a popřál mi hezké jaro, pak léto, pak podzim a logicky zimu. Dva roky po třech měsících, teď už po půl roce, a když se dožiju, tak jednou za rok, a to už napořád.

Je jasné, že se potkávám se stejnými lidmi. Mojí první onkologické paní doktorce se za tu dobu narodil chlapeček, pan primář z ORL je vždycky opálený a jako ze žurnálu, mé druhé paní doktorce to vždycky moc sluší a sestřičky jsou pořád stejné. Taky potkávám pana primáře, co má na starosti prsa. Chodí úzkou chodbou, kde podél zdi sedíme my co máme krky, do své ordinace na rozšířeném konci chodby. Má laskavé oči a je u svých oveček oblíbený.

Nám, co máme krky, patří pátky. Když jsem se léčila, musela jsem na kontrolu každý týden a to bylo…no…únavný to bylo. Je to vždycky na dlouho, nemocných je hodně a na Bulovce jsou pečliví.

Kromě lékařů a sestřiček se setkávám i s lidmi, co jsou na stejné lodi jako já. Málokdy se ale potkám víckrát se stejnými – intervaly prohlídek jsou různé a co si budeme povídat; někteří už nepřijdou.

Já jsem zdravá jako řípa, to je jasná věc; mám to potvrzené z minulého pátku a půl roku mám v kapse. Když jsem se ten minulý pátek rozhlédla po plné chodbě, nenašla jsem žádnou známou tvář. Přesně už poznám, kdo se zrovna léčí a kdo jen chodí na kontrolu jako já. Ani nevíte, jak jsem ráda v té druhé skupině…

Našla jsem si místo na lavici, vytáhla denní tisk a k němu kafe z automatu. Nejdřív musíme my všichni, co tam tak sedíme – a je nás kolem padesáti, projít vyšetřením pana primáře z ORL a pak ještě vyšetřením onkologickým.

„Á, paní Zajícová, no jo, tu znám, tu jsem operoval!“ říká pokaždé pan primář, i když mě neoperoval, ale mně to nevadí, jsem mu vděčná stejně jako panu doktorovi, co mě opravdu operoval. Já vždycky hlásím, že jsem úplně celá zdravá, ale on se mi stejně mrkne do krku. Pak mi popřeje hezký půlrok života a já jdu radostně zpátky na chodbu.

Jak tak čekám na druhé kolo prohlídky, přišel ke mně chlapík, co ho znám! No jo! Je to on, starší, kulatý, tmavý, co na rozdíl ode mě chodí už jednou za rok. Vloni v červnu jsme na té chodbě zůstali poslední. Na řadu jsme se dostali až ve tři odpoledne. To víte, že jsme se skamarádili a všechno si vypověděli o nemoci, o tom, jak jsme už zdraví a jak jsme tomu rádi. Ten pán je moc milý, je to celkem prostý člověk a je vedlejší, že je to Rom. Jeho opravdu operoval pan primář, a oba jsme se shodli, že nám na Bulovce zachránili život, a že na ně nedáme dopustit. Ani nevím, jak se tenhle pán jmenuje, ale moc si přeju, abych si s ním zase příští červen povídala a ještě hodně červnů.

Tentokrát jsem ho předběhla.  Paní doktorka mě pochválila, daly jsme řeč a dostala jsem pozvánku na vánoční setkání. Venku na chodbě jsme se s pánem rozloučili a popřáli si hodně zdraví.

Z Bulovky jdu vždycky zvesela. Mám to na půl roku za sebou, jsem zdravá, život je krásný.

Jak tak jdu na autobus, padl mi zrak na stánek, kde prodávají párky v rohlíku XXL – drsoně  a jasoně. Já se musím pokaždé odměnit a tentokrát padla volba na párek. Jindy jdu kolem botiček nebo tričánek, no a teď to vyhrál jasoň.

Autobus mi jel až za půl hodiny, tak jsem svého jasoně spokojeně pojídala v Kobylisích u metra kousek od tramvajové zastávky směrem Bulovka.

  „Vy jste jako reklama na párky.“

To mi pravil takový sympatický prošedivělý pán, usmíval se na mě a vedle něj se usmívala i jeho paní. I já jsem se usmívala, a jelikož jsem dobře vychovaná, spolkla jsem nejprve sousto a pak poděkovala za poklonu.

No dali jsme se do řeči. Já jsem sice párek pochválila, nicméně jsem připustila, že mě trochu zaskočila přítomnost sýra v jasoňovi. Příště si dám drsoně. Probrali jsme v rychlosti zdravou stravu a občasné prohřešky, mezi něž patří i jasoň s drsoněm. Jenže prohřešky k životu patří, to je jasný. Pán se tak nějak dostal i k jiným problémům – prostředí, životu jako takovému, no a já jsem občas přikývla, občas pronesla taky nějakou myšlenku, duha se klenula. Pán poznal, že jsem vzdělané a komunikativní děvče a zavedl řeč do sfér virtuálních. Prohodil něco o webových stránkách, co by mě určitě mohly zajímat, taky že mají moc krásné tiskoviny a na důkaz přistoupil k stojánku s naskládanými brožurami. Paní celou dobu mlčela, jen se vlídně usmívala.

   „No doufám, že nejste jehovisti,“ podotkla jsem a pán tuhle mou poznámku přešel. Strčil mi pod nos barevnou tiskovinu a naléhavě mě nabádal k pilnému prostudování a k nahlédnutí na webové stránky.

Spolkla jsem poslední sousto a rozloučila se. Autobus mi jel za chvíli. Než jsem došla na zastávku, stačila jsem bleskově časopis prolistovat. Jehovisti. No jo. Jsem trubka! Časopis letěl do koše a já, jindy tak bdělá a ostražitá, jsem se musela sama sobě smát. Jehovisty nechápu, v mých očích jsou to podivíni. Jindy bych je rozeznala během pár vteřin, ale ten pátek jednou za půl roku je jiný. Život je krásný a já si přeju, aby to takhle bylo ještě hodně dlouho.

 

 

 

 

Autor: Zuzana Zajícová | pátek 24.6.2016 9:38 | karma článku: 20,66 | přečteno: 658x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 32,94 | Přečteno: 1163x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,49 | Přečteno: 1857x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 656x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 428
  • Celková karma 30,78
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik