Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rodit doma? Nikdy!

Mít budoucího otce u porodu? V žádném případě! Nepochopím, kde se v dnešních budoucích matkách, které prosazují porody doma, bere ta urputnost.

 

Možná jsem jiná. Každopádně jsem dcerou lékaře a do svých dvaceti jsem bydlela v nemocnici. To mě asi poznamenalo. Ano, já patřím k těm, kteří lékařům věří, a zároveň si uvědomuji, že jsou to taky lidi. Ne stroje.

Je to už hodně dlouho, třicet devět let. Na svět se hlásilo moje první dítko. Byl srpen, rostly houby a já, poslušná dcera svých drahých rodičů, jsem s nimi lezla po kopcích v hlubokých lesích a hledala hříbky, přestože jsem měla už po prvním termínu. Lesnatý kopec zvaný Hank mě dostal. Ty zatracený hříbky jsem ani neochutnala. Praskla mi voda a už to bylo.  Jenže moje miminko se rozhodlo, že se mu ven vlastně tak moc nechce. Prostě to byla taková šichta, že mě sestřička křísila mokrým hadrem a pan doktor musel použít kleště. Naštěstí byl v této disciplíně, jako starý praktik, zběhlý a miminko to přečkalo ve zdraví. Já jsem sice vypadala jako by mě zpracoval kombajn, ale čas všechno spraví. To je jasná věc.  Jen si teda nedovedu představit, jak by v mém případě vypadal domácí porod…

Terezce je dnes devětatřicet, sama má dva krásné synky.

Druhý můj potomek byl neposedný a nečetl příručky, jak dlouho má být schovaný u maminky. Nechtěl čekat na svůj termín a narodil se místo koncem dubna začátkem března. Sice bez kleští, zato šel rovnou do inkubátoru. Taky si nedovedu představit, jak by to vypadalo doma s pouhou asistentkou.

Dnes je Jakub kus chlapa. Nemá sice zatím potomky, ale zato maluje krásné obrazy.

Přestože moje dvě zkušenosti s přiváděním miminka na svět nebyly standardní, myslím si, že se s tím dnes nadělá moc cirátů. Může za to určitě i internet a všechny ty stránky pro budoucí matky. My jsme měly dřív informace jen z knihy Naše dítě a od vlastních matek a kamarádek. Budoucí otcové nemuseli být účastni porodu, stačilo, když postávali pod oknem porodnice, v lepším případě pak na chodbě uvnitř. Já vám teda povím, že bych nikdy nechtěla mít otce svých dětí u porodu. Ten omdlíval i u zubaře, aniž by tento zahájil trhání zubu. Jen pohled na kleště ho zcela paralyzoval a sestřička ho musela ho křísit mokrým hadrem. Vím to, protože jsem na takovéto zákroky svého bývalého manžela doprovázela. Aby se měl o koho opřít, až se bude potácet z ordinace.

Jo. Děti se rodily a rodí a já nechápu, proč s tím dnešní budoucí matky tolik nadělají.

psáno pro BBlidovky

Autor: Zuzana Zajícová | čtvrtek 18.8.2016 10:22 | karma článku: 39,33 | přečteno: 4374x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,00 | Přečteno: 1165x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,54 | Přečteno: 1859x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 656x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Pomstím Palestinu, psal ve Francii podezřelý z únosu a znásilnění Židovky

25. dubna 2024  16:18

Policie ve Francii zadržela dvaatřicetiletého muže z pařížského předměstí Gennevilliers, který čelí...

Svědci mluvili až příliš, soud s Weinsteinem se zopakuje. Z vězení však nevyjde

25. dubna 2024  15:46,  aktualizováno  16:15

Newyorský odvolací soud ve čtvrtek zrušil odsouzení někdejšího hollywoodského producenta Harveyho...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:14

Aktualizujeme Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

V plaveckém bazénu v Řepích utonul muž, nejspíš měl zdravotní problém

25. dubna 2024  16:09

Ve veřejném plaveckém bazénu v pražských Řepích ve čtvrtek utonul přibližně sedmdesátiletý muž....

  • Počet článků 428
  • Celková karma 33,06
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik